Yaklaşık 1 milyar liraya mal olan tramvay hattının açılışına AK Parti Genel Başkanvekili Binali Yıldırım, Bursa Milletvekili Efkan Ala, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ve daha birçok önemli isim katıldı.
Böylelikle şehrimiz yeni bir ulaşım ağına daha sahip oldu.
Tramvay ihalesinin ilk yapıldığı tarih 2015 yılı. Bu kadar zaman geçtiğine inanamıyorum. Üniversiteye gitmek için terminal yolunu her kullandığımda inşaatına şahit olduğum T2; 7 yıl sürmüş.
7 yıl boyunca proje başlangıcından itibaren haberleri hatırlıyorum.
Her işin başı gerçekten zor oluyor. Trafik sıkışıklığı, yolun daha da daralması, "ne gerek var" söylemleri, ağaçların kesilmesine verilen tepkiler dün gibi aklımda…
Aynı kaderi İpekböceği yani T1 tramvay hattının inşaatı da yaşamıştı. Kent Meydanı’ndan Heykel’e çıkan İpekböceği için de “Heykel trafiğini iyice daralttı” denmişti.
Eğer gerçekten beğenilmemiş olsaydı şu anda kullanılıyor olmazdı. İnsan, doğası gereği sürekli fikir beyan edip, sızlanıyor. Bir hizmet yatırımı nihayete vardığı zaman çekilen zorluklar unutuluyor!
T2 tramvay hattı; 11 duraktan oluşuyor.
Kent Meydanı’ndan başlıyor.
Gençosman, Beşyol, Fatih/Altınova, Bölge Adliye/Müftülük, Otokoop/Orman Bölge, BUTTİM, Panayır, Yeniceabat, Meslek Yüksek Okulu ve Terminal son durak. Ancak acil işi olanlar için tramvay ulaşımının biraz uzun sürdüğünü belirteyim!
Özellikle toplu taşımanın yaygınlaşması taraftarı olarak T2’nin en sonunda bitmiş olması beni çok sevindirdi.
Lise öğrencisiyken katılıp derece aldığım Yerel Gündem 21’in düzenlediği kompozisyon yarışmasında konu Bursa’ydı. Şehrin her köşesinin trenle gezilebildiğine yönelik hayalimi yazımda uzun uzun anlatmıştım.
Gerçek olacağını bilsem başka şeyler de eklerdim; hızlı tren gibi!
***
Üniversiteyi Eskişehir’de okudum.
Kazandığım yıldan itibaren Bursa-Ankara hızlı tren hattının açılacağı günü bekliyorum.
23 Aralık 2012 tarihinde temeli atılan projenin bitiş tarihi için çeşitli iddialar var.
2023 beklentisi 2025’e kalabilir haberleri geliyor.
Tüm bunlar şehrimiz için kıymetli yatırımlar.
Çünkü sanayi ve ticaret şehri olduğumuz kadar turizmde de öne çıkıyoruz.
Ulaşımın kolaylaşması bu noktada çok önemli. İşletmelerin kuruluş yerleri seçilirken hammaddeye ve ticaret ağlarına yakınlık baz alınır. Bursa bunun için kıymetli bir şehir. Turizm için zaten elimizde güçlü bir tarihi miras varken, buna kolay ulaşımın eklenmesi ön plana çıkmamıza destek sağlıyor.
***
Pandemi nedeniyle ara verdiğimiz hayatlarımıza hızla geri döndük. Uzunca bir süre gezmeyi, toplu taşıma ile yolculuk yapmayı unutmuştuk. Özel araçları kullanma alışkanlığı trafiği mahvetti.
Artık rahatlama günlerinde toplu taşımaya yönelme zamanı.
Metronun camından trafikte bekleyenleri görünce doğru yolda olduğuma bir kez daha kanaat getiriyorum!
En kısa sürede hızlı trenin de bitmesini iple çekiyorum.
Heykel’den Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali’ne ulaşmak isteyenler sadece tramvay kullanarak gidebilecek.
Bu hafta ücretsiz ulaşım var, gezmek için bir fırsat!
Belki karşılaşırız…
***
Sonuçta; Bursa’yı demir ağlarla örme konusunda kararlı olan Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Alinur Aktaş’ın Bursa’daki raylı sistem ağını 56,5 kilometreye çıkarması büyük başarıdır. Kendisine bir Bursa sakini olarak teşekkür ediyorum.