Deneyim tasarımı alanında verilen ALFA Awards’un kazananları, 26 Ekim Çarşamba günü Hilton İstanbul Bomonti Hotel & Conference Center'da düzenlenen XCO’22 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’nin ardından gerçekleştirilen törenle sahiplerini buldu. Marketing Türkiye ve AKADEMETRE Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen ALFA Awards’ta, Türkiye temsili 1.200 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen görüşmelerin sonucunda "Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” belirlendi. ALFA Awards 2022'de kısa listeye kalan markalardan biri olan Eker, yapılan değerlendirme sonucunda Süt ve Süt Ürünleri kategorisinde yılın "Customer Brand"i ödülünü kazandı.
Eker’in deneyim tasarımı yolculuğu
Eker, müşterilerinden çalışanlarına ve iş ortaklarına kadar bulunduğu ekosistemde yaşattığı tüm deneyimleri, “İyi Ki Var” mottosuyla yaptığı çalışmalar çerçevesinde gerçekleştiriyor.
Eker; “İyi ki Var" söylemi altında; "İyi Üretim" ve "İyi Ürün" ile birlikte "İyi Yönetim" ve "İyi Marka" olmak başlıkları yer alıyor. “İyi Üretim” hedefi kapsamında su kaynaklarının korunması, karbon ayak izinin azaltılması, temiz lojistik, daha az atık gibi sürdürülebilirlik amaçlarıyla hareket edilirken; “İyi Ürün” başlığında koruyucu, katkı malzemelerinin ürünlerin içinde bulunmaması, glikoz-fruktoz esaslı şurupların kullanılmaması, şeker oranının azaltılması veya bazı ürünlerde hiç olmaması, ambalaj atıklarının azaltılması unsurları yer alıyor. “İyi Yönetim” anlayışında eşitlikçi ve katılımcı bir çalışma ortamı yaratmanın önemi vurgulanıyor. Eker, “İyi Marka” başlığı altında ise Eker I Run Koşusu, TAYK – Eker Olympos Regatta Yelken Yarışı, Otizmli Bireyler İş Gücünde istihdam modeli gibi sosyal sorumluluk projelerini hayata geçiriyor.
ALFA Awards 2022'de "Customer Brand" seçilmenin gururunu yaşayan Eker’in stratejisinde, faaliyet gösterdiği tüm süreçlerde yeni deneyimler tasarlamak bulunuyor.